Eğer Charlie Sheen olsaydınız sadece 25 saat ve 17 dakika içerisinde 1 milyon Twitter takipçisine sahip olup Guinness Dünya Rekoru’nu kırmış olurdunuz değil mi? Aranızda Charlie Sheen’i tanımayanınız varsa hemen tanıtalım; Charlie Sheen 3 Golden Globe ödüllü, Emmy ve SAG adayı olarak gösterilmiş İspanyol kökenli ABD’li bir aktör. Türkiye’de Cnbc-e kanalında yayınlanmış olan Two and a Half Men dizisinde Charlie Harper karakterini canlandırdı. Evet, hiçbirimiz Charlie Sheen değiliz… Aktör Charlie Sheen, Twitter’da hesap açtığı ilk 24 saat içerisinde 1 milyondan fazla takipçi kazanarak Twitter rekoruna imza atmış birisidir. Şuanda Charlie Sheen’in Twitter hesabında 6 milyona yakın takipçisi var ve Sheen yazdığı bir tweette de “Tüm Twitter camiasına beni sıcak karşıladıkları ve 1 milyon takipçi sayısına ulaştırdıkları için teşekkür ediyorum.” diyerek teşekkürünü takipçilerine iletti.
İşletmelerin ya da kişilerin Twitter’da ki takipçi sayıları sayesinde dünya rekoru kırması belki zor olabilir ancak aşağıda anlatacağımız ipuçları ile birlikte Twitter hesabınızdaki sosyal ağ varlığınızı en iyi şekilde kullanarak istediğiniz başarıya ulaşmanızda biraz daha yarar sağlayacağını düşünüyoruz.
Twitter bio yazımı ve anahtar kelime girişleri
Dünyanın en popüler arama motorları olan Google ve Bing arama sonuçlarında Twitter hesaplarının ilk çıkan anahtar kelimeleri Twitter da yazılan bio ve diğer profil düzenlemeleridir. Twitter’da “Settings – Ayarlar” bölümüne girerek “Profile-Profil” kısmından gerekli düzenlemeleri olabildiğince net şekilde yapmanız gerekmekte. Bio kısmında 160 karakterle sınırlandırılan profilinizle alakalı anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Böylece arama motorlarında seçtiğiniz anahtar kelimeniz aratılınca sizin Twitter profilinizin ön sıralarda çıkması sağlanılır. Aynı şekilde de tweetleriniz için işletmenizin bulunduğu sektörle alakalı anahtar kelimeleri kullanmanız size daha çok takipçi kazandıracaktır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli püf nokta aşırıya kaçmamaktır. Anahtar kelimelerin kullanımı amaç edinildiyse sırf anahtar kelime kullanımı olacak diye içeriği iyi olmayan tweetler yazmanız önceden kazanmış olduğunuz takipçileri de kaybetmenize yol açabilir.
Sadece kendiniz hakkında konuşmayın!
İşletmeniz hakkında önemli etkinlik haberlerini ya da kampanya duyurularını hedeflenen kitlelere ulaştırmak açısından Twitter teşvik edici bir yol gibi gözükebilir. Ancak hep bu tarzda tweetler atmak yerine takipçilerinize de etkinliklerinizden ya da kampanyalarınızdan neler kazanabileceklerine dair bilgiler de vermek gereklidir. Aksi taktirde yine Twitter da takipçi sayınızda azalmalar gözlemlenebilir. Unutmayın ki Twitter bir sosyal paylaşım platformudur. İnsanlar kendilerine yarar sağlamayan ya da ilgilerini çekmeyen Twitter hesaplarını takip etmezler…
İlginç içerikleri mutlaka paylaşın!
Daha fazla tweet ile daha fazla takipçi elde edilebilir, tabii ki bu tweetler insanların dikkatini çekiyorsa ve sizin sektörünüzle de alakası varsa. ÖrneğinMashable sayfasında okuduğunuz bir içerik yazısını sadece “Tweet” butonuna tıklayarak Twitter hesabınızda kısaltılmış link olarak paylaşabilirsiniz. Bu sayede de mutlaka insanların dikkati bir şekilde çekilecektir. Böylece kazanacağınız re-tweetler sayesinde takipçi sayınızda artışlar görülebilir.
Trend olan konuları takip etmek
Twitter da trend olan konuları takip ederek ve hashtag ( # ) kullanarak bahsedilen konu hakkında sizde şahsi ya da işletme adına düşüncenizi belirtebilirsiniz. Trend olan yani Twitter gündeminde popüler olmuş olan bir konuyla ilgili tweet atılmasıyla kullanıcıların dikkatleri Twitter hesabınıza kolayca çekilebilir. Twitter’da trend olan konuları anasayfanın sağ tarafında bulabilirsiniz ve ülkeye göre de trend olan konuları gözlemleyebilirsiniz.
HootSuite Uygulamasının Kullanımı
B2B yani firmadan firmaya bir şirket iseniz, yani internet üzerinden mal ve hizmet üretim sürecinde ihtiyaç duyulan ürünlerin ya da ara malların toptan satışlarının yapıldığı bir şirketseniz muhtemelen hafta sonu boyunca birçok tweet iniz hafta sonu yazılan tweetlerin yoğunluğundan dolayı istenilen başarıya ulaşamayacaktır. Bunun için size önerimiz HootSuite gibi bir uygulama kullanmanız. HootSuite ile birlikte Twitter hesabına birden fazla kişi erişim sağlayabilir ve bu sayede bir kampanyadaki herhangi bir duyurunuzu üç kata kadar değişik çeşitlerde tweet yazarak duyurabilme imkânını elde edersiniz. Bu sayede de diğer kullanıcılar tarafından tweetlerinizin görünürlüğü daha da artmış olacaktır.
Siz de diğer Twitter kullanıcılarını takip edin!
Yeni takipçiler kazanabilmek için sizin de mutlaka diğer Twitter kullanıcılarını takip etmeniz gerekmekte… Takip ettiğiniz hesap sayısı ile birlikte diğer kullanıcılara ulaşma olasılığınızda artmış olur. Çünkü “Who to follow – Kimi takip edebilirsiniz” kısmında diğer kullanıcılara erişme olasılığınız artmış olur.
Diğer hesaplarınızdaki oluşturulan içerikleri tweet olarak paylaşınız!
Örneğin şirketinizin kurumsal blog sayfası mevcut ya da kişisel blog sayfanız ve yeni bir makale blog sayfasında yayınlandı. Blog sayfanızda yayınlanan yazıyı insanlara ulaştırmanın en kolay yolu makalenin URL sini link olarak başlığıyla birlikte Twitter’da paylaşmak olacaktır. Böylece paylaştığınız tweet i gören kullanıcılar beğenirlerse paylaştığınız link sayesinde blog sayfanıza uğrayacaklardır ve içeriği de beğenirlerse re-tweet edeceklerdir. Böylece blog sayfanızın ziyaretçi sayısı aratacak ve Google arama botları tarafından sayfanıza yapılan ziyaretlerin istatistikleri doğrultusunda sayfanızın online itibarı Google nazarında daha da artacaktır.
Twitter arka planın özelleştirilmesi
Eğer Twitter hesabınızın diğer hesaplardan daha farklı ve daha dikkat çekici olmasını istiyorsanız profilinizin arka planını Twitter hesabınızın amacına yönelik yani kurumsal bir şirket ise logo kullanımı ya da kişisel bir hesap ise kişiyi daha iyi ifade edebilecek bir arka plan görüntüsü seçilmelidir.Twitbacks ve Colourlovers Twitter servisleri sayesinde Twitter hesabınız için ücretsiz arka plan tasarlayabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder