Sosyal medyanın hergün gücüne güç kattığı, devleştiği şu günlerde sosyal medyadaki takipçi sayısı da büyük önem taşımaya başladı.
Aynı gazetelerin tiraj sayısı gibi takip edilen, istatistiği tutulan, değer verilen bu sayı paylaştığınız içeriğin kaç kişiye ulaştığını gösteriyor.
Sosyal Paylaşımlara İzin Verin
Web sayfanıza sosya medya paylaşım butonları koyarak ziyaretçilerinizin yazılarınızı sosyal medyada paylaşmasına izin verin. Twitter’ın yeni Tweet butonu ile, ziyaretçilerinizin paylaştığı yazıların sonuna RT @KULLANICIADI (@bilmeslek) eklenmesini sağlayabilirsiniz.
Kaliteli Paylaşımlarda Bulunun
İlginç ve kaliteli içerik paylaşımında bulunursanız, paylaşımlarınız yayıldıkça insanlar sizi takip etmek isteyecektir.
Çevrenizden Sizi Takip Etmelerini İsteyin
İnsanlar genelde ortak noktaları, ortak arkadaşları bulunan kişileri takip etme eğilimdedir. Bu yüzden çevrenizden, sosyal medya profillerinizi takip etmelerini isteyin.
Müşterilerinizi ve Ortaklarınızı Sosyal Medya Hesaplarınızdan Haberdar Edin
SPAM olmayacak, nazik ve bilgilendirme amaçlı bir mail ile müşteri ve ortaklarınıza sosyal medya hesaplarınızdan bahsedin.
Email İmzası
Email imzanıza, sosyal medya profillerinizi ekleyerek, mailleştiğiniz insanların bu profillerden haberdar olmasını sağlayın. Pek çok mail servisi sağlayıcısı, bir imza taslağı yaratmanıza ve otomatik olarak tüm maillerin sonuna eklemenize olanak sağlar.
Blog Yorum İmzaları
Başka bloglara yorum yazdığınızda en alta, imza şeklinde, sosyal medya profillerinizin linklerini yazabilirsiniz.
Kampanya ve Sunumlarınıza İmza Olarak Link Ekleyin
Hazırlayıp internette yayınladığınız sunum, poster gibi materyallerin altına sosyal medya profillerinizin linklerini ekleyin. Çalışmalarınızı beğenenler takip etmek isteyecektir.
Teşekkür Sayfalarına Link Ekleyin
Ziyaretçileriniz web sayfanızda bir form doldurduğunda (örneğin yorum yaptığında) , onlara teşekkür edip, sizi sosyal medyada takip etmek isteyip istemeyeceklerini sorun ve linklerinizi gösterin. Yazınızı beğenip, yorum yapan birisi muhtemelen sosyal medya hesaplarınızı da takip etmek isteyecektir.
Teşekkür Maillerine Link Ekleyin
Ziyaretçilerinizin web sitenizde yaptığı bir hareket sonucu (örneğin bir ürün satın alma) onlara gönderdiğiniz teşekkür maillerine sosyal medya linklerinizi eklemeyi unutmayın.
Hesaplarınızı Birbirine Bağlayın
Facebook, Twitter, Friendfeed ve diğer sosyal medya hesaplarınızı birbirine bağlayarak gönderdiğiniz bir içeriğin tüm sosyal mecralara ulaşmasını sağlayın.
İletişim ve Hakkında Sayfalarınıza Link Ekleyin
İletişim ve Hakkında sayfalarına sosyal medya profillerinizin linklerini ekleyerek, daha ulaşılabilir olduğunuz hissini uyandırabilirsiniz. Çünkü çoğu insan müşteri hizmetlerini aramak istemez, kimisi uzun süre beklemeyi sevmez, kimisi derdini rahat anlatamaz. Ama sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmak müşterilere çok daha sıcak gelir.
Kartvizitlerinize Link Ekleyin
Kartvizitlerinize, sosyal medya profillerinizin linklerini eklerseniz takipçi sayınız artacaktır.
FACEBOOK : Web Sayfanıza Facebook Beğen Kutusu Ekleyin
Web sayfanızda , görünür bir yere Facebook Beğen Kutusu koyarak, Facebook hayran ve takipçi kitlenizi arttırabilirsiniz.
FACEBOOK : Facebook FAN Sayfası İçeriğini, Sayfayı Beğenmeyenlerden Gizleyin.
Fan sayfanız için varsayılan bir tab oluşturduktan sonra, bunu henüz sayfanızı beğenmemiş ziyaretçilerden gizleyerek onları sayfanızı beğenmeye teşvik edebilirsiniz.
FACEBOOK : Arkadaşlarını Davet Etmelerini İsteyin
Ziyaretçilerinizi, arkadaşlarını davet etmeye teşvik edebilirsiniz.
TWITTER : Şirket Hesabınızı Twitter Dizinlerine Kayıt Edin
Şirket hesaplarınızı WeFollow , Twelow, Listorious , TwitterTakip gibi Twitter dizinlerine ekleyerek, bulunabilirliğinizi arttırın.
TWITTER : Twitter Takip Butonu Ekleyin
Sayfa tasarımınıza bir adet Twitter takip butonu ekleyin.
TWITTER : Size Mention Yollayanlara Mutlaka Cevap Yollayın
Google Alerts gibi araçlarla hesaplarınızı takip edip, size cevap (mention) yollayanlara mutlaka geri dönüş yapın.
LINKEDIN : Sosyal Medya Hesaplarınızın Linklerini Ekleyin
LinkedIn profilinize, en çok kullandığınız sosyal medya hesaplarınızın linklerini ekleyin.
LinkedIn Answers İmzanıza Link Ekleyin
LinkedIn Answers’te bir imza belirleyerek bu imzaya sosyal medya hesaplarınızın linklerini eklemeyi ihmal etmeyin.
Youtube Videolarını Kendi Hesabınız Üzerinden Ekleyin
Eğer web sayfanıza eklediğiniz (embed) Youtube videoları varsa, bunları önce kendi Youtube hesabınıza ekleyip daha sonra sayfanızda göstererek, Youtube sayfanızı tanıtmış olursunu
Sosyal Paylaşımlara İzin Verin
Web sayfanıza sosya medya paylaşım butonları koyarak ziyaretçilerinizin yazılarınızı sosyal medyada paylaşmasına izin verin. Twitter’ın yeni Tweet butonu ile, ziyaretçilerinizin paylaştığı yazıların sonuna RT @KULLANICIADI (@bilmeslek) eklenmesini sağlayabilirsiniz.
Kaliteli Paylaşımlarda Bulunun
İlginç ve kaliteli içerik paylaşımında bulunursanız, paylaşımlarınız yayıldıkça insanlar sizi takip etmek isteyecektir.
Çevrenizden Sizi Takip Etmelerini İsteyin
İnsanlar genelde ortak noktaları, ortak arkadaşları bulunan kişileri takip etme eğilimdedir. Bu yüzden çevrenizden, sosyal medya profillerinizi takip etmelerini isteyin.
Müşterilerinizi ve Ortaklarınızı Sosyal Medya Hesaplarınızdan Haberdar Edin
SPAM olmayacak, nazik ve bilgilendirme amaçlı bir mail ile müşteri ve ortaklarınıza sosyal medya hesaplarınızdan bahsedin.
Email İmzası
Email imzanıza, sosyal medya profillerinizi ekleyerek, mailleştiğiniz insanların bu profillerden haberdar olmasını sağlayın. Pek çok mail servisi sağlayıcısı, bir imza taslağı yaratmanıza ve otomatik olarak tüm maillerin sonuna eklemenize olanak sağlar.
Blog Yorum İmzaları
Başka bloglara yorum yazdığınızda en alta, imza şeklinde, sosyal medya profillerinizin linklerini yazabilirsiniz.
Kampanya ve Sunumlarınıza İmza Olarak Link Ekleyin
Hazırlayıp internette yayınladığınız sunum, poster gibi materyallerin altına sosyal medya profillerinizin linklerini ekleyin. Çalışmalarınızı beğenenler takip etmek isteyecektir.
Teşekkür Sayfalarına Link Ekleyin
Ziyaretçileriniz web sayfanızda bir form doldurduğunda (örneğin yorum yaptığında) , onlara teşekkür edip, sizi sosyal medyada takip etmek isteyip istemeyeceklerini sorun ve linklerinizi gösterin. Yazınızı beğenip, yorum yapan birisi muhtemelen sosyal medya hesaplarınızı da takip etmek isteyecektir.
Teşekkür Maillerine Link Ekleyin
Ziyaretçilerinizin web sitenizde yaptığı bir hareket sonucu (örneğin bir ürün satın alma) onlara gönderdiğiniz teşekkür maillerine sosyal medya linklerinizi eklemeyi unutmayın.
Hesaplarınızı Birbirine Bağlayın
Facebook, Twitter, Friendfeed ve diğer sosyal medya hesaplarınızı birbirine bağlayarak gönderdiğiniz bir içeriğin tüm sosyal mecralara ulaşmasını sağlayın.
İletişim ve Hakkında Sayfalarınıza Link Ekleyin
İletişim ve Hakkında sayfalarına sosyal medya profillerinizin linklerini ekleyerek, daha ulaşılabilir olduğunuz hissini uyandırabilirsiniz. Çünkü çoğu insan müşteri hizmetlerini aramak istemez, kimisi uzun süre beklemeyi sevmez, kimisi derdini rahat anlatamaz. Ama sosyal medya aracılığıyla iletişim kurmak müşterilere çok daha sıcak gelir.
Kartvizitlerinize Link Ekleyin
Kartvizitlerinize, sosyal medya profillerinizin linklerini eklerseniz takipçi sayınız artacaktır.
FACEBOOK : Web Sayfanıza Facebook Beğen Kutusu Ekleyin
Web sayfanızda , görünür bir yere Facebook Beğen Kutusu koyarak, Facebook hayran ve takipçi kitlenizi arttırabilirsiniz.
FACEBOOK : Facebook FAN Sayfası İçeriğini, Sayfayı Beğenmeyenlerden Gizleyin.
Fan sayfanız için varsayılan bir tab oluşturduktan sonra, bunu henüz sayfanızı beğenmemiş ziyaretçilerden gizleyerek onları sayfanızı beğenmeye teşvik edebilirsiniz.
FACEBOOK : Arkadaşlarını Davet Etmelerini İsteyin
Ziyaretçilerinizi, arkadaşlarını davet etmeye teşvik edebilirsiniz.
TWITTER : Şirket Hesabınızı Twitter Dizinlerine Kayıt Edin
Şirket hesaplarınızı WeFollow , Twelow, Listorious , TwitterTakip gibi Twitter dizinlerine ekleyerek, bulunabilirliğinizi arttırın.
TWITTER : Twitter Takip Butonu Ekleyin
Sayfa tasarımınıza bir adet Twitter takip butonu ekleyin.
TWITTER : Size Mention Yollayanlara Mutlaka Cevap Yollayın
Google Alerts gibi araçlarla hesaplarınızı takip edip, size cevap (mention) yollayanlara mutlaka geri dönüş yapın.
LINKEDIN : Sosyal Medya Hesaplarınızın Linklerini Ekleyin
LinkedIn profilinize, en çok kullandığınız sosyal medya hesaplarınızın linklerini ekleyin.
LinkedIn Answers İmzanıza Link Ekleyin
LinkedIn Answers’te bir imza belirleyerek bu imzaya sosyal medya hesaplarınızın linklerini eklemeyi ihmal etmeyin.
Youtube Videolarını Kendi Hesabınız Üzerinden Ekleyin
Eğer web sayfanıza eklediğiniz (embed) Youtube videoları varsa, bunları önce kendi Youtube hesabınıza ekleyip daha sonra sayfanızda göstererek, Youtube sayfanızı tanıtmış olursunu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder